Friday 10 February 2012

Sebelum Berambus Hadi Kena Perbetulkan Akidah Pengikutnya

Adalah dialu-alukan dengan kenyataan Persiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang. Namun kenyataan beliau itu adalah seolah-olah untuk menagih simpati serta mengharapkan kepercayaan dari ahli Pas yang dipimpinnya. Boleh jumpa ke orang yang sebegini sanggup mengundurkan diri demi memberi laluan kepada bakal pemimpin baru yang muda serta bertenaga?. Semuanya itu hanyalah bagai kata orang Perak "labun  je lebih" kita lihat seorang lagi yang telah uzur dan tidak berkeupayaan masih lagi gila kuasa dan ingin terus memimpin dan enggan melepaskan jawatan sebagai MB Kelantan, siapa lagi kalau buakan liabeliti si Nik Aziz..

Walau apa pun itu korang punya pasal..lah..apa yang perlu ditegaskan disini sebelum berambus kepada kedua pemimpin ini, tolong bertanggung jawab perbetulkan akidah pengikut mereka (PAS)  yang telah terpesung jauh disebabkan amanat mereka berdua ini mengkafirkan UMNO. Ramai pengikut masih berpegang amanat tersebut yang menganggap mati syahid kerana menentang UMNO..akan tetapi PAS menyokong pendirian orang yang menyokong Israel tak apa..!! sedangkan pegangan ini jelas bertentengan dengan Islam.

Tidak cukup dengan Hadi berundur, beliau mesti bertobat dengan dosa-dosanya melaui Amanat Hadi yang membawa malapetaka, ini termasuk tercetusnya Peristiwa Memali, gerakan bawah tanah merekrut pelajar pusat pengajian tinggi untuk menentang kerajaan dan akidah pengikut Pas yang rosak kerana beriktikad dengan amanat tersebut. Begitu juga dengan peristiwa berdarah Memali berlaku kerana mereka mengnggap menentang UMNO adalah jihad dan mati syahid. Mereka beriktikad orang UMNO kafir dan keluar Pas murtad. sangat popular diberikan kepada golongan ustaz yang keluar dari Pas.

Pssstt.. sebelum berambus tu perhatikan amanat aku ni ekekeke...

by;
Mohd Noor

P/s- Warisilah amal kebaikan untuk dinikmati generasi akan datang.

0 comments: