Friday 10 February 2012

Kera-Kera PAS Mabuk

KHAS UNTUK KERA-KERA PAS, JANGAN HANYA TAHU TERLONJAK-TERLONJAK DAN TERLOMPAT-LOMPAT

Maklumat yang aku kongsikan disini khas untuk kera-kera PAS jangan tahu terlonjak-torlonjak dan terlompat-lompat, lebih-lebih lagi kera-kera PAS yang tak pernah masuk Kelantan dan apatah lagi yang tak pernah tinggal di negeri ini. Lebih-lebih lagi mereka ni jadi mangkuk hayun yang asyik baca Haramkah dan berita-berita yang hanya pro pada pembangkang yang penuh dengan pembohongan segala maklumat yang sebenar.

Hihihi..maaf lah ye..aku emosi sangat dengan kera-kera PAS ini yang tak mahu terima hakikat kebenaran..disini segalanya yang perlu diketahui oleh golongan mangkuk-mangkuk hayun ini. Ketua Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed terbukti mampu memajukan ekonomi Kelantan berdasarkan pencapaianya sebagai Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI).

Mustapa dilihat calon yang "kuat bekerja" yang sesuai untuk menggantikan keadaan ekonomi statik kerajaan Pas Kelantan, yang sejak 22 tahun mengalami defesit didalam bajet negerinya. Setiap tahun kadar defesit dibentangkan mencecah RM25 hingga RM45 juta sehinggakan dijangka kedudukan kewangan kerajaan Pas Kelantan menuju kearah bankrup disebabkan ketiadaan usaha meningkatkan ekonomi negeri melalui pelaburan dan penjanaan ekonomi setempat. Kelantan kini dirundum kemelut ekonomi negeri kerana masih gagal memajukan ekonomi negerinya sejak pemerintahan Pas bermulan 1990.

Kemasukan pelabur asing yang berkurangan yang menjadi bukti pelaburan dinegeri itu tidak rancak dengan kurangnya syarikat kilang daripada luar. Dibawah pemerintahan Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat juga terdapat 600.000 rakyat Kelantan terpaksa mencari pekerjaan diluar negeri kerana sedikitnya peluang pekerjaan ditawarkan didalam negeri.

Biarpun kadar inflasinya rendah namun kadar kemiskinan di Kelantan merupakan negeri tertinggi  di Semananjung ini. Bagitupun, Mustapa, anak jati Kelantan, dilihat menjadi pemimpin terbaik daripada Barisan Nasional (BN) untuk menjadikan beliau sebagai catalyst dalam ekonomi Kelantan. Ini terbukti apabila kementerian dibawahnya berjaya menjadikan Malaysia mencatatkan jumlah perdagangan bernilai RM1.269 trilion tahun lalu, meningkat 8.7 peratus banding 2010, iaitu jumlah perdagangan tertinggi setakat ini.

Manakal ekspot meningkat 8.7 peratus kepada RM694.55 bilion manakala import mencatat peningkatan 8.6 peratus kepada RM274.23 bilion tahun lalu. Bapak-bapak kera di Kelantan hanya tahu menghabiskan boreh..tak sudah-sudah aysik berpolitik lebih dari tahun dah nak buat kerja jangan harap. Nak turun pada jauh sekali, yang mereka tahu merayap dengan kereta besar dan asyik berulang ke Kemboja duk tambah bini.

by'
Mohd Noor

P/s- Warisilah amal kebaikan untuk dinikmati generasi akan datang.

0 comments: