Friday 10 February 2012

Di Sebalik Tabir 31 Ogos 1957

Cerita yang jarang-jarang Anak Melayu tahu...

Kisah Almarhum Tungku Abdul Rahman Putra Al Haj menangis untuk MERDEKA...

Tunku berkata "Saya nak pi London, UMNO takdak duit, saya pun takdak duit, saya nak jual Istana tapi Ayahnda dok murka, Ayahnda dok suruh saya jadi Raja, saya tak mau...saya nak jadi Pemimpin UMNO, nak bagi Malaya MERDEKA, nak selamat kan Melayu Bangsa kita"...Bonda Toh Sri Rahmah memberitahu, ketika menyebut " Tak dak Duit" airmata Tunku bercucuran membasahi pipinya...dan Bonda turut menangis sambil memeluknya... Ya Allah Selamat kan Bangsa Ku, Bangsa Melayu.

Sedarlah Bangsaku...Jangan Dok Leka Bermain Politik Hingga Anak Cucu Kita Pula Yang Akan Menanggung Kesan nya Akibat Perbuatan kita Ini...

RENUNG - RENUNGKANLAH.....

BN Unggul Pada PRU 13....!!
Undi BN Rakyat Sejahtera...Amin

P/s- Warisilah amal kebaikan untuk dinikmati generasi akan datang.

0 comments: